Een innovatieve weg in Marketing
Content Marketing bij Bloem Creative
Wat houd dit in?
Wat je leert over het aantrekken van klanten en verkopen is dat het gaat om het verleiden van de klant tot een aankoop. Als je daarbij bv a en b samen brengt word je product onweerstaanbaar en creëer je zoals ze noemen "clickbait".
Het zit m al in het woord "bait" je wordt als klant gelokt en getriggered om te klikken op iets wat wellicht helemaal niet bij jou past. Toch kon je het niet laten te kijken wat er gebeurd wanneer je wel kijkt of, is het echt waar?
Vaak is het antwoord nee en een grote teleurstelling en totaal niet wat bij je past of totaal niet de kwaliteit die je verwacht.
Wat ze doen is je binnen halen met valse informatie, je bent clickbait
Wat is de betekenis van Clickbait?
Letterlijk vertaald betekent clickbait zoveel als 'klik-aas': aas om mensen te doen klikken. Clickbait verwijst meestal naar de titel van een (nieuws)artikel. Een titel die clickbait is, is bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken, zodat ze erop zouden klikken om het volledige artikel te lezen.
Onlangs werd dit onderwerp besproken tijdens een podcast en werd het benoemd als "zwarte magie".
Het houd dus in dat de manier waarop tegenwoordig reclame wordt gemaakt niet puur is. Dit kwam ik al tegen tijdens een cursus die ik heb gedaan over marketing. Wat steeds naar voren komt is dat je de pijn van je klant benoemd zodat zij denken: ze hebben het over mij! En ja, mensen klikken om te kijken of het idd klopt dat er een juiste oplossing is zoals wordt beloofd voor de herkenbare pijn.
Toen ik dit tijdens de cursus las was mijn eerste reactie: dit doe ik echt niet! Dit voelt niet goed! Bah!
Waarom is dit dan zwarte magie?
Omdat je mensen letterlijk binnen probeert te halen door hun pijn te benoemen, wat als aas wordt gebruikt om meer te verkopen. Dit heeft niets te maken met de positiviteit van het product dat je verkoopt.
Daarom bied ik mijn diensten aan om "positief" marketing te doen. Creatief te denken hoe wij klanten aanspreken en in een hoge frequentie marketing deze wereld in brengen.
Wat je jezelf kunt vragen is dit;
- Welke indruk wil je achterlaten bij iemand?
- Welke gevoelens wil je dat mensen voelt wanneer ze in contact komen met wat je te bieden hebt?
Je laat namelijk een voetafdruk achter bij mensen. Zij dragen dat mee nadat ze in contact zijn gekomen met jouw product en voelen zich goed of ellendig of ze voelen er niets voor. Wanneer jij wilt dat mensen zich goed voelen en blij worden van jouw product, dan wil je ook dat alles gebracht wordt op zo'n manier dat je een voetafdruk achterlaat die mensen laat stralen!
Websites
Laat Bloem Creative het werk voor jou doen
- een nieuwe website
- vernieuwing en aanpassingen voor jouw bestaande website (werkend in wordpress of jouwweb)
- Mooie teksten voor jouw website
Nieuwsbrief
Laat Bloem Creative een mooie nieuwsbrief voor jou opstellen en verzenden. Voor een complete nieuwsbrief inclusief:
- het opstellen van een mooie tekst of je eigen geschreven tekst.
- buttons
- social media
- afbeeldingen en of logo
Content Creator
Een content creator is iemand die verantwoordelijk is voor het creëren van inhoud voor verachillende platforms, zoals social media, websites, video's, blogs podcasts, nieuwsbrief en veel meer. De inhoud kan variëren van tekst, afbeeldingen, video's, audio en andere vormen van media.